Spani Feri meséi (amiben szó esik a súlyokról)
Most nagyon izgatott vagyok. Egy raliversenyre készülünk. Igen készülünk!!! Kristóf indul az Eger Ralin Tőzsér Áron navigátoraként. Áron már nem a régi BMW-jét hajtja, helyette egy Citroen C2R2Max-szal indul a Ralley2-es sorozatban. Szuper lesz, ígérem. Imádom a versenyeket, meg mindent, ami gurul, autót, motort, biciklit, meg azt a pillanatot, amikor hálásak a megérkezéskor a sátrainknak.
Meg imádom ezeket a rendezvényeket, és tavaly nyár óta nem voltunk sehol. De ez az utolsó óriási móka volt. Egy 24 órás kerékpárversenyt szemléltem végig a Hungaroringen. Kristóf is indult, a csapatuk ugyan az utolsó pillanatban állt össze, de ennek ellenére is a legnépesebb vegyes kategóriában tisztességesen helyt állt. 24 óra alatt közel 730 kilométert tekertek. Sanyi, Kristóf, Niki, Judit, Tamás és Tamás a nevek, amelyek bekerültek a történelemkönyvekbe. Ami vicces volt, legalábbis nekem, hogy a csapat grillezet a depó mellett, irigykedtek is a riválisok a finom ebéd, meg vacsora láttán. Hazafelé meg a fel nem használt kolbászt (tudod olyat, amit a rajzfilmekben a kutya szokott enni) elhagytuk. Kedves gazdám az autó tetejére rakta a húskészítményt, aztán jól elfelejtette. No, aztán egy kanyarban csak lecsúszott, bizony, le az aszfaltra. Csak jó idő után esett le a tantusz, hogy az biza a kolbász. Hátra arc, keressük meg, merre van. Csodák csodája a forgalom ellenére a csomag háborítatlanul és sértetlenül ott hevert az út közepén.
Tehát azóta csak az autóban, meg a raktárban. Na, jó, egyszer hazautaztam Angliába az anyacég raktárát megtekinteni, de azt máskor mesélem el. Tehát készülődünk az Eger Ralira, ami március 29–30-án lesz Egerben és környékén. Ja, és viszünk oda mindent: sátrat, széket, szerelőállványt, meg ami még kell egy autó sikeres szervizeléséhez!
A Hungaroringen a kezdeti tervek szerint tényleg az eredeti funkciómat töltöttem volna be, de a helyszínen kiderült, nem lehet cövekelni, így maradtak a súlyok. Irigykedtem is fémsúly barátaimra, hogy ők dolgozhatnak. De Kristófot is megértem, hogy vigyáz rám, és inkább pihentetett. Pedig a sátraknál a legtöbb galibát az okozza, ha nincs megfelelően rögzítve. Tehát ez egy kényes pont.
Közben gondolkodtam azon, hogy miért is fémsúlyokat hoztunk magunkkal, mivel ugye ők olyan nehezek, lábanként 26 kilóval számoljunk! De aztán kiderült, hogy ott a parkban viszonylag állandó szél fújt, ezért ezzel a durván 30 kg/láb fémsúllyal megoldottuk a problémát. De visszatérve az eredeti kérdéshez, hogy miért őket hoztuk, és miért nem a duplasúly vagy homokzsáksúly vagy a vizes súly állt akkor szolgálatban? A válasz egyszerű, őket is elbírta az autó. Mert a hátrányuk, hogy tömeget kell cipelnie pluszban magával az embernek. 3x3 méteres sátor esetében 104, 6x3-as esetében 156 kg-ot, ez pedig akár gondot is okozhat súlyhatáros autók esetében. De csak egy sátorral állítottunk ki, így ez nem jelentett problémát. A fémsúlyok előnye, hogy egyszer kell megvenni, és örök életre súly marad (kivéve persze, ha egy arra hivatott személy magáévá nem teszi a tulajdonos beleegyezése nélkül.)
De ha gondot jelentett volna, mert mondjuk, 5 sátorral vonulunk ki, akkor szóba jöhetett volna a homokzsáksúly vagy a vizes súly. A homokzsáksúly egy költséghatékony megoldás, de az sérülékenyebb, ezért azzal, ha örök életre tervezni nem is lehet, de évekre egészen biztosan.
A vizes súly barátom pedig a legújabb megoldása a Surf&Turfnek. Egy rendkívül masszív kialakítású zsákról beszélünk, ami nem ereszti át a vizet, és 20 kg megtöltött állapotában. Ennek a sátorrögzítési módnak egyetlen hátránya, hogy a felállítási helyszínen rendelkezni kell vízvételi lehetőséggel. De talán ez a legpraktikusabb, mert kis helyen elfér, tömeget sem cipel az ember és hosszútávra is biztos megoldás.
No, de szeretettel várlak a hétvégén Egerben! A részletes programot itt találod: https://www.eger-rali.hu/2019/03/a-credobus-eger-rallye-programja/, és figyeld a Surf&Turf-ös C2-est!
Ugye eljössz?